Naar de inhoud van de pagina
seventy years logo
Thomann viert zijn jubileum! Bedankt voor uw loyaliteit! Ontdek nu onze jubileumaanbiedingen. Naar de deals

Alto TS 410

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 28.08. en Donderdag, 29.08.
rk
Betaalbaar en toch goed
richard kas 25.07.2024
Ik heb 2 van deze speakers gekocht voor het gebruik als monitor, fill-in en voor kleine doeleinden waar ze standalone (max 50 man) draaien.

Het geluid is gewoon goed. Doet zeker niet onder voor een HK pr.110 maar is daarintegen wel goedkoper. Geluid is helder en voor een 10" woofer vol. Ook wil het best hard zonder dat het gaat vervormen. Kortom prima speaker qua geluid. Zet je het af tegen een RCF ART310 dan is de RCF qua klank net een tandje strakker maar daarvoor is het ook RCF. Behuizing is wat kras gevoelig dus transport hoezen zeker een aanrader.

Nadeel welke ik ervaar is de bluetooth. Buiten de harde stem, die is uit te zetten door "pair + stereolink" gelijktijdig minimaal 3 sec ingedrukt te houden, ervaar ik regelmatig een korte hikup tijdens het afspelen. Interval lijkt rondom de 60 min te zitten. Dit met zowel telefoon, tablet als laptop. Bluetooth zender staat op een vast locatie op nog geen 5m dus daar kan het hem niet in zitten. Tevens is het gebruik met de app vaak een gemier. Dan verbind die wel dan niet en klaagt die over dat die "busy" is. Daarin zou verbetert kunnen worden. De features hebben daarom maar 3 sterren omdat de eq settings op de speaker zelf wel goed werken.

Al met al een goed speaker die naar mijn mening echt wel in de buurt komt van de RCF ART310. Die zijn helaas end of life en worden niet meer gemaakt. Hiervoor komt de wat duurder geprijsde 7 serie terug welke ik overigens nog niet gehoord heb.