Til sidens indhold
seventy years logo
Thomann fejrer jubilæum! Tak for din loyalitet! Udforsk vores jubilæumstilbud allerede nu Til tilbudene

4 / 5

betjening

portofrit og inkl. moms
På lager indenfor 3-4 uger
På lager indenfor 3-4 uger

Denne vare forventes på lager indenfor kort tid, hvorefter den kan sendes med det samme.

KE
Moog eller Buchla
Klang Eksperiment 23.07.2024
Robert Moog har forladt bygningen. Donald Buchla har sneget sig ind ad bagdøren…
Er Moog Labyrinth en Moog synthesizer?
Den ligner en Moog. Men den lyder ikke som en Moog.

Plus:
Jeg kan ikke se forskel på byggekvaliteten på Labyrinth og Spectravox og mine
Mother-32, DFAM og Subharmonicon fra før InMusic købte Moog.
Labyrinth har fantastisk mange klangmuligheder.
Den er en virkelig god opfindelse. Jeg har ofte opbygget noget der ligner med Eurorack-moduler.

Minus:
De små skaft-potentiometre uden knopper er en plage!
Det er helt slemt at ”Corrupt” og ”Mod → VCO FM AMT” parametrene ikke er et potentiometer med knop.
Ligeledes mener jeg, at det er en kæmpe fejl, at der ikke er CV indgang til CV styring af ”Corrupt” og ”Mod → VCO FM AMT” parametrene.
Jeg ved ikke om man kunne implementere CC-control via MIDI af ”Corrupt” parameteren.
Det ville hjælpe en hel del. Så kunne man anvende en CV til MIDI converter og på den måde få adgang til parameteren.
Jeg ville i det hele taget ønske mig at langt mere i denne fine synthesizer kunne styres vha. CV.
Der er en tendens til at filteret i denne synthesizer (og i Spectravox ) klipper ved høj resonans, når man rammer nogle af de harmoniske frekvenser.
Der opstår også en form for intermodulation imellem VCO’en og MOD-VCO’en i mixer eller filter.
Det må man så leve med – eller udnytte til det bedste i de lyde (musik) man frembringer.

Kort sagt: Hvis man køber denne synthesizer skal man være klar over, at det mere er en Buchla end en Moog man køber. Ellers bliver man skuffet. Men hvis man forstår det og kan leve med de mangler der er nævnt oven for, så får man alle tiders lyd-maskine.
betjening