portofrit og inkl. moms

Afsendelse forventet lørdag, 6.07.
K
Fed V til en overkommelig pris, men ikke fri for fejl
KJensen 22.04.2024
Jeg havde kigget efter en Flying V-style guitar i et stykke tid, og valgte at give den her en chance, fordi den ikke kostede det hvide ud af øjnene og jeg har haft gode erfaringer med Harley Benton før hen. Og på de fleste punkter levede denne helt op til forventningerne.

Kroppen er fantastisk afbalanceret, helt uden det mindste neck-dive, og halsen og gribebrættet er begge behagelige i hænderne, i hvert fald hvis man godt kan lide en lidt tykkere hals. Hvis man foretrækker en tynd hals, findes der nok bedre valgmuligheder end denne her guitar. Båndarbejdet på gribebrættet er også fornuftigt nok, omend båndene var lidt snavsede da jeg modtog den. Ikke noget en klud ikke kunne gøre noget ved, men der er alligevel en skam på en ellers flot guitar.

Det eneste "problem" (og jeg bruger det ord meget forsigtigt, da jeg ikke ved om det er med vilje fra producentens side) er at pickupperne ikke virker til at være "potted" særlig godt. Dem der sidder i min er mikrofoniske, hyler som en stukken gris hvis man giver dem bare en smule forvrængning, og er egentlig bare svære at anbefale til genrer der kræver en vis mængde forvrængning. De lyder fremragende, især når man tager prisen i betragtning, men feedbacken ødelægger dem lidt til moderne musik. Dette kan selvfølgelig være fordi det er "Vintage-style Roswell Alnico 5" eller noget i den dur, eller det kan være en simpel produktionsfejl, som jeg beklageligvis ikke opdagede i tide. Uanset hvad, er det en latterligt god V til pengene, også selvom man måske er nødt til at give et par hundrede kroner ekstra for at få pottet pickupperne.